תזמורת הגונגים של טטסויה נקטני
28/03 ’’תזמורת הגונגים’’ היא פרויקט של אמן כלי ההקשה המוערך מיפן, טטסויה נקטני. נקטני פיתח טכניקת נגינה ייחודית באמצעותה הוא…

28.03.2018
יום רביעי

דלתות

20:00

תזמורת הגונגים של טטסויה נקטני

’’תזמורת הגונגים’’ היא פרויקט של אמן כלי ההקשה המוערך מיפן, טטסויה נקטני.
נקטני פיתח טכניקת נגינה ייחודית באמצעותה הוא מנגן על הגונגים המסורתיים מהמזרח הרחוק בקשתות ייעודיות, הדומות לקשתות של כינור, שהוא בונה בעצמו. הקשתות הללו מאפשרות לו להפיק צלילים מתמשכים ועשירים, בעלי עומק רב.
בתזמורת יש בין 10 ל-14 גונגים בגדלים שונים, היוצרים מגוון קולי רחב, ועליהם מנגנים נגנים המשתמשים בטכניקה הייחודית של נקטני – שאחראי על הניצוח. גם שיטת הניצוח של נקטני אינה שגרתית – הוא נעזר בשפה ייעודית שגם אותה פיתח בעצמו.
בהופעותיו בישראל ישתתפו 11 מהמוזיקאים המקומיים המובילים בתחום: נועם ענבר, אדם שפלן, אופיר אלזצקי, איילת לרמן, אסיף צחר, שמיל פרנקל, רם גבאי, חיים פסקוב, נדב מייזל, שי חזן ועופר ביימל.
הקונצרט של תזמורת הגונגים הוא מסע מהפנט ויוצא דופן שלוקח את הצופה למחוזות זרים ורחוקים.

במשך 25 השנים האחרונות, טטסויה נקטני חי בארה"ב ופועל בסצינת המוזיקה של דאון טאון ניו יורק, שם צמח והפך לאחד הקולות המסקרנים ביותר מהעיר.
בתקופה זאת ניגן נקטני עם אמני ג׳אז רבים וידועים, מדייב ליבמן עד וויליאם פרקר ורבים נוספים.
ב-10 השנים החולפות הוא מופיע ללא הפסקה, עם יותר מ-150 מופעים בשנה ברחבי ארה׳׳ב, ולמעשה חי מהופעה להופעה – נקטני נוסע בוואן עם הגונגים וכלי ההקשה שלו, מיטה ומטבח ברכב, הוא עובר מעיר לעיר, מקונצרט לקונצרט, מסדנא לסדנא.
טכניקת הנגינה היחודית שלו והשילוב שיצר בין מסורות התרבות היפנית העתיקה יחד עם הג׳אז והמוזיקה המאולתרת, הפכו אותו לאחד המוזיקאים המוערכים ביותר ואחד הקולות המרתקים ביותר במוזיקה העכשווית.
תזמורת הגונגים של טטסויה נקטני תופיע בישראל בתאריכים הבאים:
17.3 יום שבת – לבונטין 7 ת׳׳א
21.3 יום רביעי – המפעל ירושלים
22.3 יום חמישי – מוזיאון טיקוטין, חיפה
28.3 יום רביעי – לבונטין 7

ההופעות מתאפשרות בעזרת תמיכתו הנדיבה של מפעל הפיס
20:00 60 ₪

Organizer

Export

Location

לבונטין 7, בר ומועדון הופעות

רח' לבונטין 7, תל אביב